päivitetty: 22.11.05   © 2005 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
La 19.11.-05  Nasta – FC Eurajoki  10 – 3 (4 - 0)

# 9 Häyhtiö  6 - 1
Tero ja Pake syöttelivät heti aloituksesta muutamalla seinäsyötöllä puolustuksen halki ja Tero sai ohjata pallon näyttävästi takanurkalta tyhjään
# 7 Paukamainen  8 - 2
FCE:n näyttävä seinäsyöttely avasi puolustuksen ja Teron tarkka syöttö takanurkalle tavoitti Paken, joka sai toisella yrittämällä pallon ohi mv:n
#22 Kauramaa  8 - 3
Ike avasi oikealta hyvin keskellä vapaana olleelle Tommille, joka kääntyi ja löysi rauhassa oik.yläkulmasta pallon mentävät aukon
hyökkääjät:
1. Paukamainen - (Häyhtiö)
2. Parviainen - Kauramaa

puolustajat:
1. Lehtinen - Anugwom
2. Tuominen -
mv:
  1 Jarno Mäkinen
puolustajat:
xx Jussi Tuominen
10 Ikenna Anugwom
xx Mikko Lehtinen

hyökkääjät:
  7 Teemu Paukamainen
  9 Tero Häyhtiö
16 Niko Parviainen
22 Tommi Kauramaa

vaihtopelaajat:
  -

valmentaja:
     Tero Häyhtiö

huoltaja:
  -
FCE lähti otteluun vain kahdella vaihtopelaajalla, kun Tero seuraili pelin kulkua puolikuntoisena kentänlaidalla. Ensimmäisen erän loppuhetkillä Terokin päätti tulla kentälle, sillä FCE:n otteissa alkoi hieman näkyä väsymisen merkkejä. Ottelun alku oli tasaista vääntöä, mutta FCE kehitteli vaarallisemmat tilanteet. Muutamasta hyvästä paikasta huolimatta avausmaali syntyi kuitenkin kotijoukkueen toimesta. Peli jatkui pitkään maalittomana, mutta erän viimeisten minuuttien aikana ero repesi jo neljään maaliin, kun kotijoukkue tuntui iskevän jokaisesta puolittaisestakin paikasta maalin. Toisessa päädyssä puolestaan ei saatu palloa edes tyhjään maaliin.

Toisen erän alku meni FCE:ltä aikalailla penkin alle ja kotijoukkue johti ottelua jo 6-0 ennen kuin FCE sai kuparisen rikki: Tero ja Pake syöttelivät näyttävästi suoraan aloituksesta Teron läpi ja kauden avausmaali oli tosiasia. Hetkeä myöhemmin kuitenkin taas omissa soi. Ottelun loppuun FCE sai vielä pari maalia, joista ensimmäinen oli jälleen taidokkaan seinäsyöttelyn tulosta. Tällä kertaa osat vaihtuivat ja oli Paken vuoro ohjata pallo (toisella yrittämällä) maalivahdin vierestä tyhjään maaliin. Viimeisessä maalissa Iken erinomainen pystysyöttö tavoitti Tommin yksin maalilta ja Tommin rauhallinen ratkaisu (nosto oik.yläkulmaan) tuotti tulosta.

Ottelu olisi voinut saada aivan erilaisen luonteen mikäli FCE olisi onnistunut viimeistelyssään paremmin. Kuitenkaan ylärimaa lähemmäs ei palloa meinattu saada, ei edes maalin ollessa tyhjänä! Juicen erinomainen nosto puolustuslinjan taakse tavoitti Paken, jonka pusku osui ylärimaan eikä Parrekaan onnistunut tuikkaamaan palloa reboundista tyhjään maaliin. Ike puolestaan tarjoili "kahdella nollaa vastaan"-tilanteessa takanurkalle nousseelle Tommille, joka onnistui kuitenkin ohjaamaan alle metristä ohi tyhjän maalin. Teron muutama laukaus meni aivan tolpan vierestä, mutta vain väärältä puolelta. Pake taas lähti turhaan syöttelemään ainakin kolmessa läpiajotilanteessa hyökkääjäparilleen eikä siis hakenut itse ratkaisua hyvissäkään paikoissa. Ike, Juice ja Mikko kaikki koittivat muutamaankin otteeseen kaukolaukauksilla yllättää nastamaalivahtia, mutta tuloksetta. Teron onnistui osua maalipuiden väliin toistamiseen, mutta tilanne ehdittiin juuri viheltää ennen poikki (Pake nousi keskeltä ja häntä rikottiin, mutta pallo jäi Terolle, joka laukoi takayläkulmaan --> vapaapotku).

Voittolukemat hieman mairittelevat kotijoukkuetta, sillä paremmalla viimeistelyllä FCE olisi helposti iskenyt saman verran maaleja, mutta tänään taas oli näitä päiviä kun ei palloa saatu edes tyhjään maaliin. Lisäksi FCE:n asenne loppui lähes täysin nakkilalaisten karattua n. kuuden maalin johtoon. Suurin osa kotijoukkueen maaleista syntyi poikittaissyötöstä maalille eikä maalissa pelannut Jarno voinut tilanteille mitään. Lisäksi ainakin kolme maalia tuli kun palloa ei sitten millään saatu siivottua maaliviivalta ja kotijoukkueen pelaajan onnistui survoa pallo väkisin reppuun.